Şirketinizin web sitesi, işletmenize bir pencere görevi görür ve genellikle potansiyel bir müşterinin hizmetleriniz, ürünleriniz ve şirket olma nedeniniz hakkında sahip olduğu ilk izlenimdir. Sitenizin şirketinizi mümkün olan en iyi şekilde sergilediğinden emin olmak, işinizin başarısı için hayati önem taşır. Web sitenizin etkinliğini en üst düzeye çıkarmak için aşağıdaki 6 kriter mevcut olmalıdır.
# 1: Temiz, Profesyonel, Marka Odaklı Tasarım
Sitenizi ziyaret edenler birkaç saniye içinde işletmeniz hakkında bir görüş oluşturur. Siteniz temiz, profesyonel olmalı ve şirketinizin markasını / imajını aktarmalıdır. Gezinme basit olmalıdır ve ziyaretçilerin aradıkları bilgileri bir veya iki tıklamayla bulmalarını kolaylaştırmalıdır. Ve işletmenizin yaptıkları birkaç saniye içinde kolayca fark edilebilir olmalıdır.
# 2: Doğrudan Hedef Kitlenize Konuşan İyi Yazılmış İçerik
İyi bir tasarım önemli olmakla birlikte, sitenizdeki içerik çok önemlidir. Bu içeriğin doğrudan hedef kitlenizle konuşması gerekir. Kopya profesyonel, ancak konuşmalı bir tonda yazılmalı ve şirketin kişiliği hakkında bir fikir vermelidir. Kopya kuru ve çok “kurumsal” ise, ziyaretçilerin ilgisini ve işlerini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
Çoğu işletme web sitesi, hikayelerini anlatmaya ve sundukları hizmetler ve ürünler hakkında bilgi sağlamaya yardımcı olan aşağıdaki içerik türlerinden bazılarını veya tümünü içerir:
|
|
# 3: Eğitin. Satış.
Web sitenize bir “Hakkımızda” sayfası, bir “Portföy”, “Haberler ve Etkinlikler” vb. Eklemek önemlidir ve sitenizde bu tür bilgiler yoksa ziyaretçiler şüphelenir. Ancak, web sitenizin ana hedeflerinden biri, onları satmak değil kitlenizi eğitmek olmalıdır. Ziyaretçileriniz sitenize bir ihtiyaç veya istekle geldi. Satılmak istemiyorlar. Eğitimli bir karar vermek istiyorlar ve seçenekleri ve ürün veya hizmetlerinizin sorunlarına nasıl çözüm sağlayacağını bilmek istiyorlar. Ziyaretçileri eğitmeye odaklanarak web sitenizin içeriğini oluşturmak, odağı işinizden ve potansiyel müşterilerinize ve onlar için neye odaklanmanızı kolaylaştırır.
Aşağıdaki araçlar, hedef pazarınızı eğitmek için düşük maliyetli bir şekilde kullanılabilir ve sitenizdeki eğitim materyallerini maksimum fayda sağlamak için düzenli olarak sunmak için kullanılmalıdır:
- e-Kitaplar
Hedef Pazarın Karşılaştığı Sorunları Çözer. - Videolar veya Vodcastler
Nasıl Yapılır Bilgileri, Röportajlar, Örnek Olaylar - Podcast
Röportajları, Haftalık Yayın - Teknik
İnceleme Araştırma Tabanlı Bilgiler - Blog Yazıları
Faydalı, İlgili Bilgiler İçeren Düzenli Mesajlar. - Örnek Olaylar
Müşterilerinizi ve Ürünlerinizin veya Hizmetlerinizin Onlara Nasıl Yardımcı Olduğunu Gösterir - E-posta Bültenleri
Aylık Makaleler, Nasıl Yapılır Bilgileri
# 4: İçeriğinizi Paylaşılabilir ve Abone Olmak Kolay Hale Getirin
Kullanıcıların sitenizdeki içeriği paylaşmasını ve bu içeriğe abone olmasını ne kadar kolaylaştırırsanız, hedef pazarınızın bunu kendi ağlarıyla paylaşması (birçoğu benzer demografik özellikleri, ihtiyaçları ve istekleri paylaşır) ve şirketinize Devam eden temeli. Facebook “Beğen” düğmeleri veya “Bunu Paylaş” yetenekleri, RSS düğmeleri ve blog e-posta abonelik yeteneklerini makalelere, yayınlara, vaka incelemelerine vb. Eklemek ziyaretçilerinizin içerik ve başkalarıyla paylaşın.
# 5: Her Sayfadaki İşlemlere Çağrı Yapma
Web sitenizin her sayfasına harekete geçirici mesajlar koymak önemlidir, böylece potansiyel müşterileriniz bir sonraki adımı kolayca atabilir (bir “Teklif İste” formu doldurun, “Şimdi Satın Al” düğmesini tıklayın, aylık e -newletlet, vb.) İşletmenizin onlar için uygun olduğunu ve sorunlarını çözebileceğini belirledikten sonra. İdeal olarak, bir eylem çağrısı her web sayfasındaki metnin sonuna ve her sayfanın sağ üst tarafına yerleştirilmelidir. Harekete geçirici mesaj düğmesi ne kadar belirgin olursa, ziyaretçinin tıklaması o kadar olasıdır.
# 6: Her Sayfayı Arama Motorları için Optimize Edin
Ürün veya hizmet ararken, müşteriler arama yapmak için her şeyden önce arama motorlarını kullanıyor. Bu nedenle, web sitenizin her sayfası, arama motorlarının bilgileri yakalamasını kolaylaştıracak şekilde optimize edilmeli ve ayarlanmalıdır.
Her sayfada aşağıdaki öğeler bulunmalıdır:
- En İyi Anahtar Kelimelerinizle Sayfa Başlığı
- Anahtar kelime açısından zengin İçerik (% 4 anahtar kelime yoğunluğu için çabalayın)
- Anahtar Kelime açısından Güçlü Başlıklar
- Arama Motorlarının Sayfada Neyin Önemli Olduğunu Bilmesini Sağlamak için HTML’deki Başlık Etiketleri
- Resimlerdeki Anahtar Kelime Zengin Alt Etiketleri
- Metin Bağlantıları için Anahtar Kelime Zengin URL’leri
- Temiz CSS / HTML Kodu (bu, arama motorlarının tasarımı içerikten ayırmasını kolaylaştırır)
Hedef pazarınızın ihtiyaç ve isteklerini derinlemesine anlamanız önemlidir, böylece pazarlama mesajınızla doğrudan onlarla konuşarak ideal beklentilerinizin dikkatini hızlı bir şekilde yakalayabilirsiniz. Bu altı kriteri web sitenize eklemek, web sitenizin ve şirketinizin erişiminin etkinliğini en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olacaktır.